26 září, 2018

Poloha

Skautskou základnu najdete v kopcích mezi lesy a loukami. Poblíž je jen pár samot, které slouží většinou jako chalupy k rekreaci, takže Vás při pobytu nebude rušit téměř žádná civilizace. Na základnu nevede asfaltová cesta, ale dá se k nám dostat i autem, jen trochu záleží jaké je počasí a v zimě za sněhu je to oříšek.

Jak se k nám dostanete:

Autem

se na základnu dostanete z Bušína, od Hambálek nebo z Horních Studének. Všechny tři cesty jsou lesní a nezpevněné. Nejméně si auto zničíte na cestě od Hambálek, potom z Bušína a nejhorší příjezd je asi z Horních Studének.

Pěšky

se kromě tří výše uvedených cest dá dostat na základnu ještě z Olšan, tam máte hned dvě možnosti, ale v obou případech Vás čeká pořádný kopec. Nejkratší je cesta z Olšan od hasičárny, nejpohodlněji se Vám ale půjde z Horních Studének.

Veřejná doprava

v podobě autobusů jezdí do Olšan, Bušína a Horních Studének. Nejbližší vlaková zastávka je v Bartoňově, od vlaku to budete mít nejkratší přes Olšany.

Kolo nebo běžky

můžete použít při cestě na chatu také. Pro cyklisty se hodí všechny uvedené trasy, jen cesty z Olšan jsou vhodné spíše pro zdatné cyklisty s MTB stroji. V zimě se na Olšanské hory dostanete také na běžkách, ale musí napadnout hodně sněhu :-).

Odkud se k nám dostanete:

Z Horních Studének

se vydáte od kostela (kolem kamenné zídky) nahoru do polí po staré asfaltové cestě, na křižovatce odbočíte vlevo (kolem vysílače) a u lesa vpravo. Dále pokračujete stále po cestě až k chatám. Za první chalupou se dáte vlevo a nahoře již spatříte kapličku s chatou.

Z Olšan

vedou na základnu dvě cesty.

Za cedulí Olšany směrem od Zábřeha zahnete před první domem po levé straně po asfaltce nahoru mezi louky. Na první křižovatce se dáte doprava. Na dalším rozcestí půjdete vlevo. Dále pak stále po cestě až uvidíte kapličku a chatu.

Druhá o kousek kratší cesta z Olšan vede za požární zbrojnicí stále nahoru, na první křižovatce lesních cest rovně a na druhé (po prudším stoupání) doprava, dále pak stále po cestě až uvidíte kapličku a chatu.

V Bušíně

asi ve středu obce zahnete naproti obchodu po mostku přes potok (směrem od Zábřeha se odbočuje vlevo). Za potokem budete mít po pravé straně kapličku. Budete pokračovat stále rovně po asfaltové cestě. Po cca půl kilometru zahnete kolem domu čp. 103 ostře doleva a budete pokračovat po lesní cestě podél potoka. Na první křižovatce se dáte doprava a na druhé ostře doleva. Dál pokračujete stále lesem. Jakmile vyjedete na louku odbočíte na cestu vlevo mezi stromy a jste na místě.

Z Hambálek

se dáte v největší zatáčce mezi Bušínem a Kocandou (v té vracečce s parkovištěm) na lesní cestu (směrem od Zábřeha se odbočuje vlevo). Lesem pokračujete stále po vrstevnici. Na křižovatce pokračujete rovně, postupně začnete stoupat do kopce. Jakmile vyjedete na louku odbočíte na cestu vlevo mezi stromy a jste na místě.